Pogledajte događaje po gradovima:

Beograd Novi SadNiš

mandarina-baner-skljocni-me-300x250

Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

Velika Igra- Festival Umetničke Igre

March 24, 2017 @ 20:00-23:00

Velika Igra- Festival Umetničke Igre

Velika Igra- Festival Umetničke Igre

Pod sloganom „Velika igra“, jedan od najvažnijih festivala umetničke igre u svetu, u okviru svog četrnaestog izdanja od 24. marta – 11. aprila, predstavlja publici izuzetan izbor naslova. Ukupno 15 kompanija iz 10 zemalja, sa preko 30 koreografskih postavki, biće predstavljeno u Beogradu i Novom Sadu. 

Beograd je zahvaljujući ovoj manifestaciji postao prestižna stanica u biografiji umetnika koji kreiraju trendove i ispisuju istoriju plesne scene, mesto gde se otkrivaju nove produkcije, i sa podjednakom pažnjom predstavljaju poznati i mladi autori. Aktuelnost programa određuje poziciju manifestacije na međunarodnoj mapi, dok visoki standardi i hrabro uvođenje novih plesnih formi, koreografskih rukopisa i estetike, istovremeno unapređuju očekivanja publike i diktiraju izazove kreiranja sadržaja.

 

 

11, 12 i 13 mart u 20h | Pozorište na Terazijama

Pre festivala, verovatno da ne postoji bolji uvod u festivalski program, od dolaska jednog od najslavnijih baletskih igrača svih vremena, Mihaila Barišnjikova. U centru Beograda, na Terazijama, zvezda kultnih filmova i serija po kojima je postao poznat najširoj publici, nastupiće tri večeri uzastopno u komadu inspirisanom poezijom nobelovca Brodskog. Postavka čuvenog litvanskog reditelja Alvisa Harmanisa jeste pozorišni komad koji slavi posebnost i izuzetnost velikih umetnika, pokušavajući da otkrije nesagledive moći ljudskog tela i intelekta.

 

24.mart u 20h | Sava Centar

26.mart u 20h | Sava centar (scena) U istoriji dugoj preko 30 godina, izuzetan Škotski plesni teatar prvi put gostuje u našem regionu, na 14. Beogradskom festivalu igre. Celovečernji komad “Jama” inspirisan je japanskim paganskim ritualima i posebno kreiran za ovu trupu od strane popularnog Damijena Žalea. Koreograf koji tokom poslednje decenije potpisuje neke od najcenjenijih produkcija svetske scene, uključujući i nagrađivane radove nastale u saradnji sa Akramom Kanom, Sidijem Larbijem Šerkauijem i Marinom Abramović, udružio je ovoga puta svoje ideje i energiju sa poznatim vizuelnim umetnikom Džimom Hodžisom, koji je osmislio scenografiju.

28.mart u 20h| Beogradsko dramsko pozorište    Joanis Mandafunis je započeo je svoju igračku, a zatim i koreografsku karijeru u trupi Vilijama Forsajta. Sledeći trend iscrpnog istraživanja koje prethodi koreografskom procesu, kreirao je brojne cenjene i nagrađivane postavke. Najnovijim naslovom, on odaje počast Osipu Mandeljštamu, pesniku ruske avangarde koji se borio za slobodu govora u režimu tiranije. Sprečen da objavljuje svoja dela i uništavan kao ljudsko biće, ovaj umetnik je posvetio život poeziji koja je postala svedočanstvo beskrajnog talenta i duhovne snage. Beogradsko izvođenje ovog komada, uključuje i našeg glumca Pavla Pekića.

29.mart u 20h| Sava Centar Tokom tekuće pozorišne sezone, holandska trupa Introdans puni 45 godina. Jubilej obeležava spektakularni program pod naslovom “TUTTI”, u kome učestvuju oba ansambla ove kompanije, izvodeći tri premijerna naslova međunarodno proslavljenih umetnika. Flamansko-marokanski koreograf, Sidi Larbi Šerkauji, Italijan Mauro Bigonceti i Grk Dimitris Papajoanu daju svoj lični, posve individualni pečat umetnosti savremene igre. U ovom nezaboravnom programu, oni prikazuju istovremeno spokojnu lepotu i vrtlog strastvene, sirove igre, u izvođenju tehnički superiornih igrača.

30.mart u 20h| Beogradsko dramsko pozorište Trupa “Kinetički kolektiv” iz Ferare, pravo je osveženje u oblasti fizičkog teatra. U predstavi “10 minibaleta”, struje i oluje, ventilatori i dronovi, ptice i veliki žetei, postaju alegorije odnosa koreografije i igre, u istraživanju koje se odbija od repeticije do improvizacije, i od zapisa do izvodbe. Srž ovog traganja jeste sveska iz detinjstva Frančeske Penini, gde je ona zapisala desetak koreografija, izmišljenih, ali nikada predstavljenih.

31.mart u 20h| Pozorište Atelje 212 Nova produkcija Helene Valdman i njene berlinske trupe, inspirisana je vezom između nacionalnih granica i žudnje za zatvorenim zajednicama. Komad “Dobri pasoši, loši pasoši” postavljen je za trupu savremene igre i trupu novog cirkusa. Odvojene živim zidom, dve grupe žive sa dve strane linije. U suprotnosti sa protokom informacija, robe i novca, ljudima bez dobrog pasoša nije dozvoljen prelazak na drugu stranu, dok postoje pasoši koji uživaju dobru reputaciju i nosiocima  garantuju slobodu kretanja. Na raskrsnici između pozorišta, igre i socioloških istraživanja, Valdmanova se bavi pojmom graničnog iskustva, koje nikada nije pozitivno.

1.april u 20h| Opera Madlenianum Apsolutna zvezda finske savremene plesne scene, Tero Sarinen je kreirao komad “Preobraženo” na originalnu muziku poznatog kompozitora Ese-Peke Salonena, isključivo za muške igrače. Osim kinetičkog kvaliteta, muzika ga je inspirisala svojom neverovatnom elastičnošću koja vodi od brutalno agresivnog – u nežno. Upravo su note obezbedile provokativnu i multidimenzionalnu iskru koja otpočinje bavljenje brojnim emocijama i virtuoznošću čoveka koji igra. Neustrašivi pred ekstremima osećajnosti i heroizma, i svim onim što se nalazi između, osam igrača teže beskonačnosti izražajne moći ljudskog tela. Po rečima kritičara, ovaj komad je “pravi trijumf muškog umetničkog izraza”.

2.april u 21h i 3. april u 20h| Pozorište na Terazijama     

4.april u 20h|Opera Madlenianum Gostovanje Baleta Hrvatskog narodnog kazališta u Beogradu, posle dugog vremena, svakako će biti dobra prilika da pogledamo novu produkciju trupe koja obeležava 140 godina svog postojanja. Dve hrvatske koreografkinje, Maša Kolar i Marjana Krajač, donose jedno senzacionalno viđenje Ravelovog “Bolera” i poemu o nepoznatom, “tamnom pejzažu”.

5.april u 20h|Beogradsko dramsko pozorište Koreografi Vilijam Forsajt i Mateo Ferđon prihvatili su zanimljiv izazov kreiranja za iskusne i slavne igrače, koji su od nedavno članovi nove berlinske trupe Dance On. Projekat, podržan od strane programa Kreativna Evropa, ima za cilj da izgradi neobičan most između umetnika koji su do nedavno nosili repertoar velikih baletskih trupa, i sasvim mladih generacija koje tek stupaju na scenu. 

7.april u 20h|Sava centar “Betroffenheit” je nešto poput živog filma u izvođenju vankuverske trupe Kidd Pivot, koja je pre par godina ostavila bez daha beogradsku publiku. Ujedno, možda i jedna od najneverovatnijih pozorišnih postavki koje se trenutno igraju u svetu! Trauma, stanje šoka i zbunjenosti preplavi ljude u susret katastrofi. To je vanvremenski, granični prostor, kome se iznova vraćamo, u borbi da steknemo i održimo razmak, i gde reakcija na užas traje dugo nakon što se sve umirilo. Krizni štab održava hitnu situaciju živom i prisutnom, dok istovremeno mirni glas poziva da se suočimo sa prošlošću… Stalno ometanje, u vidu “šou programa”, zapravo nudi zadovoljstvo za kojim toliko žudimo. “Kristal Pajt je autor filmskih slika retke posebnosti(The Australian)

8. i 9. april u 20h | Pozorište na Terazijama    Ovacije koje su pre par godina ispratile hip hop igrača, boksera i koreografa Murada Merzukija iz Beograda, najbolja su najava za trupu Kafig. Ovoga puta oni donose komad “Piksel”, u kome igrači nastupaju u prostoru sačinjenom od iluzija na 3D dekoru.  Energična muzika otkriva telesnu poeziju usred sintetičkog pejzaša nastalog od digitalnih projekcija. Svaki umetnik je razigrano uronjen u nepoznati prostor, podeljene svesti, oslanjajući se na hip-hop virtuoznost, kombinujući poeziju i snove, kako bi se stvorila predstava na raskršću mnogih umetnosti i savremene tehnike. “Zapanjujuće zadovoljstvo! Neka vrsta kidnapovanja emocija, sa jedinim mogućim ishodom: prepuštanjem!” (Le Monde)

10.april u 17h i 20h | Pozorište Atelje 212 Rad britanskog umetnika Akrama Kana, dobro je poznat publici Beogradskog festivala igre. “Chotto Desh“, što u prevodu znači “mala domovina“, je komad koji se oslanja na Kanov jedinstveni kvalitet pripovedanja o raskršću svetova, kreiran kao ubedljiva priča o snovima i uspomenama mladog čoveka na putu od Bangladeša do Britanije. Koristeći posebnu mešavinu igre, teksta, slika i zvuka, ovaj komad slavi otpornost ljudskog duha u modernom svetu, obećavajući magično, očaravajuće i dirljivo pozorišno iskustvo za celu familiju.

11.april u 21h | Jugoslovensko dramsko pozorište Šaron Ejal je na prethodnom Beogradskom festivalu igre osvojila Nagradu Jovan Ćirilov – za korak više. Zato se vraća sa svojom trupom L-E-V iz Tel Aviva, i novim delom za koji je insipraciju pronašla u tekstu „OKP“, Nila Hilborna. Opsesivno-kompulzivni poremećaj (OKP), vrsta neuroze koja u navratima postavlja izazove u ljubavi i životu. Moćni komad, odigran u ritmu pulsirajuće tehno muzike koju je osmislio di-džej Ori Lihtik, govori o ljubavi koja izostaje, ili o ljubavnicima koji jedno drugome nedostaju, nudeći završetak festivala u neuhvatljivom ritmu.

Details

Date:
March 24, 2017
Time:
20:00-23:00
Event Category:
Event Tags:
, , , ,

Venue

Beograd,

Organiser

Belgrade Dance Festival
Website:
http://www.belgradedancefestival.com/

lajkujtefacebook-300x250baner-dogadaj-300x250